Leszczyńscy stranieri: Zdenek Tesar
Zdeněk Tesař reprezentował barwy Unii Leszno w dwóch sezonach – 1993 i 1994, ale wystąpił jedynie w trzech meczach. Czech zaliczył jeden z najbardziej spektakularnych debiutów w barwach Byków.
Odwiedź nasze social media:
Zdenek Tesar urodził się 31 lipca 1964 w Ostrawie. Miał bardzo udaną karierę zarówno w swoim kraju, jak i na torach zagranicznych. W Polsce reprezentował oprócz Unii Leszno, klub z Wrocławia – również dwukrotnie.
Tesar to dwukrotny srebrny medalista indywidualnych mistrzostw Czechosłowacji (1989, 1990) i mistrz Czech z roku 1995 z Mšena. Ma na swoim koncie także srebrne medale z klubami w Czechosłowacji, NRD i Wielkiej Brytanii.
Czech dwa razy wystąpił także w finale indywidualnych mistrzostw świata (Bradford 1990 – XIII miejsce, Wrocław 1992 – XV miejsce). Tesar to także dwukrotny finalista mistrzostw świata par (Leszno 1989 – VII miejsce, Poznań 1991 – V miejsce) i finalista DMŚ (Pardubice 1990 – IV miejsce). W turnieju o “Zlatą Přilbę” w 1990 zajął trzecie miejsce.
Unię Leszno reprezentował w sezonach 1993 i 1994. W pierwszym sezonie z Bykiem na plastronie wystąpił jedynie raz, a w kolejnym dwa razy. W sumie zdobył dla Unii 26 punktów.
W 1993 roku Czech był bohaterem meczu z Wrocławiem. To był jego debiut i to jaki. Czech był liderem zespołu. W 6 startach wywalczył 14 punktów. Czech godnie zastąpił Grega Hancocka.
W kolejnym sezonie Czech wystąpił w barwach Unii dwa razy. W meczu z Gorzowem ponownie był jednym z ojców sukcesu. Czech wygrał cztery pierwsze starty, a w piątym zanotował defekt na trzeciej pozycji. 12 punktów znacząco pomogło Bykom wygrać mecz. Tesar ponownie otrzymał szansę startu w meczu z Wrocławiem, ale spisał się zdecydowanie poniżej oczekiwań. Czech pojawił się na torze dwa razy i dwa razy przyjeżdżał do mety ostatni. Ten występ zamknął mu drzwi do dalszych startów w klubie.
Zdenek Tesar zakończył karierę żużlowca w 2002 roku. Z wywiadu, którego udzielił portalowi Po bandzie dowiadujemy się, że obecnie pracuje w firmie, w której odpowiada za stan techniczny floty samochodowej. Żużlem cały czas się interesuje i gdy ma okazję, zagląda na tor.